2010. január 27., szerda

zabpehelylisztes Nigella-palacsinta


A Nigella-féle "Hogyan váljunk házi istennővé" kötet egyik örökbecsű darabját adaptáltam. A végeredmény ízlett az egész családnak, és rájöttem, hogy az amerikaiak miért ezt a fajta palacsintát részesítik előnyben: hát mert sokkal kevésbé macerás megsütni, mint a mi lapos palacsintánkat. A keverés 1 perc, a sütés kb. 5 perc.

11 lepénykéhez kell: 110 g zabpehelyliszt, 1 tojás, 1 teáskanál fruktóz, 1 csipet só, 1 teáskanál sütőpor, 1,5 dl 1,5 %-os tej

A hozzávalókat összekeverem, és 20 percig pihentetem (elvileg, mert nekünk 10 pernyi türelmünk volt). Egy teflon palacsintasütőt felhevítek, és egy evőkanállal kicsi, kerek halmokat rakok rá a masszából. Egyszerre 3-4 lepényke tud megsülni. Amikor látjuk, hogy a tésztában kicsi levegőbuborékok jelennek meg, meg lehet fordítani. Igazán gyorsan megsülnek, vigyázni kell velük, mert gyorsan odaégnek. Én nem olajoztam ki a palacsintasütőt, így sem lett semmi baj, de a biztonság kedvéért úgy 5 g (1 teáskanál) olajat két részletben eloszlathatunk a sütőlapon.


Én light lekvár vagy hizlaló öntet helyett az ilyen ételeket turmixolt gyümölccsel szoktam leönteni Ez az ötlet is Nigellától jön, csak ő sok cukrot is hozzáturmixol, én nem, elég édes a gyümölcs magában is. Használhatunk almát, szilvát, barackot, epret, málnát, banánt, sőt ananászt, mangót vagy papaját is, mikor minek van szezonja, és ki mit engedhet meg magának. Mivel nálunk megmaradt pár bébiétel, egy vegyes gyümölcs ízűt bontottam fel és azzal tálaltam a palacsintákat. Illetve tálaltam volna, de hiába készítettem a férjem tányérja mellé, nem merte megenni, mert nem gondolta, hogy neki szántam.

1 lepényke 55 kcal.

3 megjegyzés:

Annie írta...

finom

aetish írta...

Nagyon finom lett! :) bár én nem ennyire könnyűre csináltam, mert vaníliás cukorral készítettem, és almát is reszeltem bele (ami mondjuk a könnyűségén nem változtat). Fahéjas nádcukorral, később pedig juharsziruppal ettük!!
Csak ajánlani tudom! :) :)

Petra Timar írta...

Nagyon jó!!!!!