2013. október 26., szombat

pizza - light/dukan/zsírszegény



Egy dukanos fórumon hallottam a zabpehely alapú pizzáról, bár az is lehet, hogy ott zabkorpával csinálták, de én azt nem tartok itthon. Már másodszorra készítettem el, mert igen jópofának tartom. 5 perc meló, és kész a pizza.

De azért nem szeretném azt a képzetet kelteni, hogy ez teljesen olyan ízű lesz, mint a pizza. Egyszer valahol olvastam egy zabpehely alapú lángos receptet (kb. ugyanez, csak tejföllel, sajttal és fokhagymával). Mivel a recept címében "lángos" szerepelt, beindult a pavlovi reflex, és a hajdani strandos emlékeim kezdtek dolgozni. Na, ilyen előkészületek után egy ilyen recept hideg zuhanyként éri az embert. Nem, az ilyen tészta nem hasonlít sem a pizza, sem a lángos (sem a bukta, sem a fánk) ízére, állagára. Másmilyen. Egy rostgazdag, lisztszegény alternatíva a kelt tésztára. Ami emlékeztet az eredeti változatra, az általában a feltét.

Az ilyen vacsora nem az igazi pizzához vagy lángoshoz képest finom alternatíva, hanem a csirkemell-saláta-zabkása vonalhoz képest. És kellemes megoldás arra az esetre, ha az ember családja pizzát követel, mert pizzát szagolgatva nekem biztosan nem elég vacsorára egy pohár natúr joghurt egy evőkanál zabpehellyel. Na, ilyenkor pillanatok alatt elkészíthető egy saját kis verzió, amit bűntudat nélkül lehet falatozni (természetesen egy kistányérnyi adaggal számolva). Ha a tészta magunknak készen van - pl. amíg a többieknek bedagasztott adag a sütőben illatozik - a szósz és a feltét már származhat a többieknek szánt készletekből, és szerényen helyet cserélhet az "igazival" a pizzatepsiben.

Én azért fogom olyankor is készíteni magamnak, ha a többiek éppen nem esznek pizzát.

Egy adag:

1 db tojás
4-5 ek. finomra darált zabpehely vagy zabpehelyliszt (vagy más, általatok használt lisztféle)
só, bors
kevés víz

Egy bögrébe felütjük a tojást, hozzákeverjük a zabpelyhet és a fűszereket, majd annyi vízet adunk hozzá, hogy "könnyen kenhető legyen" a massza. Ekkor egy palacsinta-spatulával (vagy kanállal) rákenjük egy teflon serpenyőre, és közepes lángon addig sütjük, amíg a széle meg nem szárad. Ilyenkor a spatulával óvatosan átforgatjuk, és a másik oldalát is átsütjük.

Ha kész, mehet egy sütőpapírral bélelt tepsire, és jöhet a feltét:
paradicsomszósz (passzírozott paradicsomból) esetleg kevés light ketchuppal vagy édesítővel elkeverve
só, pizza fűszerek (oregano, bazsalikom)
feltétnek pl. light szalámi, sonka, light sajt, hagyma, gomba, kukorica

Ha aranybarnára sült a teteje, készen van.

Egy adag (feltéttől függően) kb. 400 kcal.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

orulok hogy zabpelyhet-lisztet hasznalsz, en mikor szules utan kezdtem el fogyizni/40+eve/akkor a nagyival a labunkat lejartuk Rotterdamban Zabliszt-ert. jo mi?azota fogyasztom, hogy wc-re menjek is. sok sikert a pizzahoz, nekem a feltet osszeallitas nagyon tetszik, es Ma eloszor sikerult Pagacsat/igazi otthoni iz!!!sutnunk!megmondom oszinten a sok sonelkuli, es sovany salatak utan Isteni volt. puszi juci!

Bella írta...

Tetszetős, ki fogom próbálni, köszi :) Csaktán nem nálam láttad a fitt lángost? :D

Nagyon nevettem, amikor olvastam :) Sajnos tény és való, hogy ezek a "fittesített'' cuccok nem olyanok, mint az eredetiek. De valamit valamiért :)


Tetszik a blogod, jók a receptek! Csak így tovább :)

Annie írta...

Kedves Bella!
Köszönöm, nekem is tetszik a Te blogod, sok motivációt gyűjtöttem belőle. A lángost láttam nálad is, és volt régebben egy gasztroblog, ami zabpelyhesített mindent, mostanában nem találom, lehet, hogy megszűnt. A nálad ajánlott receptek egyébként eddig nagyon beváltak, örülök, hogy olvasol!

Névtelen (Jucika): puszi!
A