2014. január 7., kedd

"kínai" hagymás csirke

Nem autentikus recept, de aki sokat ebédelt kínai kifőzdékben, annak ismerős íz. Én nagyon szeretem, és meglepetésemre az egész család jóízűen fogyasztotta.

Ez az étel számomra a tökéletes fogyókúrás étel megtestesítője. Gyorsan, egyszerűen elkészül, nem kell sok edényt mosatlanítani hozzá, sok a zöldség, rost, fehérje, kicsi a zsírtartalom, színes és finom.




4 adaghoz kell:

500 g csirkemell
3 db vöröshagyma 
2-3 db sárgarépa
egy kávéskanál bio levespor (vagy natúr vegeta mix)
egy ek keményítő
kb. egy ek szójaszósz
egy ek kókuszzsír (vagy olaj)
bors

1. A csirkemellett csíkokra vágjuk, a zöldségeket megpucoljuk, a hagymákat elfelezzük, majd hosszanti irányban szélesebb csíkokra vágjuk, a répákat is elfelezzük, majd rézsútosan (vagy ahogy sikerül) fél karikákra vágjuk.
2. A csirkemellet egy tálban elkeverjük először a szójaszósszal, majd a keményítővel, és negyed órára félre tesszük.
3. Tapadásmentes serpenyőben felhevítjük a zsiradékot, és a húsdarabkákat megpirítjuk rajta. A keményítő nem engedi, hogy a hús levet eresszen, így igazán gyorsan megpirul, nem ég le, viszont omlós lesz.
4. Ha a hús kicsit megpirult, hozzá dobáljuk a zöldségeket is, szintén átpirítjuk, felengedjük annyi vízzel, hogy ellepje, borsozzuk, ízesítjük a levesporral, és kb. 10 percig főzzük, míg a hús és a répa megpuhul.
5. Ne sózzuk.
6.  A mártás a keményítőtől besűrűsödik, a szójaszósztól és a levesportól sós lesz. Elvileg nem igényel ennél többet, de ha a végén nem elég sűrű vagy sós, szójaszósszal ízesíthetjük, illetve egy kevés vízzel elkevert keményítővel tovább sűríthetjük.

Köretként 4 főre 250 g natúr rizst főztem hozzá. A fényképen pontosan egy kiszámolt adag konstatálható.

Egy adag energiatartalma: 195 kcal,
rizzsel tálalva: 420 kcal.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

nagyon jol nez ki, en csinalok meg salatat hozza a rizs helyett. koszi mentve!