2015. május 1., péntek

fasirttal és zöldséggel rakott teljes kiörlésü tészta

Bár dekoratívra sikeredett, sajnos nem készült fotó erröl az ételröl. Mégis leírom a receptet, mert nayon finom és egészsége lett. Nem paleo, nem is CH csökkentett, alacsony GI-nek beillik. Tudom-tudom, baromi divatjamúlt, de van aki még javában tolja  a90 napost. Na annál újabb!

A kamra projekt befejezödött. A magam részéröl kifözöttnek tekintem a tartalékokat, nem tekintve a 2 fondüt és négy csomag rösztit, amit idöközben svájcból hoztunk, és a három oriási ételhordónyi fasírtot, amit pedig anyukám hozott. Ès jelentem, a projekt nem egyértelmü nyereség, ugyanis pont két hete valóra vált a legrosszabb rémálmom, hirtelen ötlettöl vezérelve tiramisut akartam csinálni, és nem volt itthon (elég) amaretti.

Annak, hogy nem irtam, nem az volt az oka, hogy nem haladok a projektemmel, hanem valami egészen más, de arról egyszer majd külön.

Szóval én ezt a rakottast gátlástalanul megeszem még vacsorára is.

4 adaghoz kell:
egy kisebb fej brokkoli (megmosva, egészen pici rózsákra szedve)
500 g gomba (tisztítva, felszeletelve)
ket szál újhagyma (felkarikázva)
500 g fasírt (elöre készen a konyhából, vagy vásárolva) - ehelyett használhatunk maradék sült húst vagy felvágottat is!
200 g teljes kiörlésü tészta
500 g görög joghurt
só, fél csokor petrezselyemzöld


A zöldségeket elosztjuk egy sütöpapírral bélelt, mélyebb tepsi alján. Megsózzuk és rávagdossuk a petrezselymet. Megszórjuk a nyers tésztával, hogy egynletesen osztódjon el rajta. Rácsücsültetjük a fasírtokat vagy eloszlatjuk rajta a felvágottat. Egy fél dl vizet aláöntve, fóliával lefedve kb. 30 percis sütjük. Eután megcsöpögtetjük a tejföllel és visszatoljuk a sütöbe. Ha megsült, az egész tepsit összeforgatjuk, hogy a joghurt mindent érjen, és a külsö, nyersebb tésztadarabokat is megphítsa.

Reszelt sajt sem árt neki.

Jó étvágyat!