2015. szeptember 19., szombat

"teljes értékü" almás-zabpelyhes amerikai palacsinta

Öszi vasárnap reggelenken megérdemelünk némi kényeztetést. A konyhából áradó almás-fahéjas illatot, és ezeket a pihepuha amerikai palacsintákat. Az elkészítésük, mint mindig, egyszerü.

Most a legnagyobb híve az amerikai gasztro oldalakon egyre szélesebb körben terjedö "wholesome", azaz teljes értékü táplálkozásnak vagyok. A lényege, hogy az alapanyagok természetesek (azaz lehetöleg nem feldolgozottak, ha feldolgozottak, akkor a bio-részlegröl, mert) nem tartalmaznak mesterséges alapanyagokat, finomított cukrot, finomított szénhidrátot, hidrogénezett növényi olajat. Tartalmaznak azonban sok zöldséget, gyümölcsöt, némi húst, halat, tejterméket - melyeket allergiáok kiválthatnak kókusz-/mandula-/mogyorótejjel is - zsíradékokból igyekszik kókuszolajat (sütéhez-fözéshez) és olívaolajat (salátához) használni, ajánlja a ma divatos magokat (chia, qinoa, utifümaghéj) és cukrok helyett a természetes édesítöket (agavé, eritrit, xilit, stevia, méz, esetleg finomítatlan nádcukor).

Tetszik, hogy nincs benne semmi egyoldalúság, minden táplálékfajtából kiegyensúlyozottan lehet fogyasztani, és minden, megszokott recept elkészíthetö, néha persze egy kevés változatással. Számomra nagyon szimpatikus a természetesség iránti igény, melynek révén egyszerüen elkészíthetö, ízletes és egészséges ételeket állíthatunk elö. Sajnos, mivel a logika nem az, hogy ha kihagyjuk ezt meg azt, akkor a többiböl akármennyit ehetünk, nem ad felmentést korlátlan tivornyákra. De aki tartósan szeretne megválni a túlsúlyától, annak meg kell tanulnia, hogy oda kell figyelni egyrészt az étkezések során elfogyasztott mennyiségekre, másrészt az étkezések gyakoriságra.

Ès most a palacsinta!






A kép és a recept forrása: http://www.wholefoodsmarket.com/recipe/oatmeal-apple-pancakes

Hozzávalók:

egy csésze aprószemü zabpehely
egy kisebb alma meghámozva, botmixerrel pürésítve
egy tojás
egy teáskanál méz vagy agavé
egy csipet só,
fahéj

A hozzávalókat összeturmixoljuk, és egy cseppnyi olajjal kikent teflon serpenyöben, közepes lángon, két részletben tenyérnyi palacsintákat sütünk.

További egy teáskanál agavével vagy mézzel meglocsolva tálaljuk.

Összesen 8 db palacsintám lett, egy adag-4 db: 310 kcal és 43 g Ch.

Jó étvégyat, kellemes vasárnapot!

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

miutan minden van es a reggeki mar elmult/ugyanez a outmeel + 1oo gr. soja yoghurt +30 gr. blauwbesse+1 THEELEPEL LIJNZAAD + 10 GR. CHIA/ TEHAT nagyon EGESZSEGES/HAHA/ IGY A D.U.-RA VAN MEG IDO A PALACSINTAKHOZ . koszi a cimet , megkeresem! ES????????meg van az elso heti EREDMENY IS!!!!!puszi juci